Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, 20 November 2011

Demam Malaria

Semalam aku gi lah rumah kawan aku ni. Punyalah layan borak mak dia, macam-macam cerita keluar. Sampailah dia cerita pasal demam malaria.

Katanya,masa dulu dia selalu kena demam malaria atau orang-orang tua kata demam kura. Macam mana kura-kura bleh demam? tak tau lah pulak kan..

Dulu-dulu, mana ada ubat sangat pun kalau demam ni. Mak makcik ni punya cara sendiri untuk ubat demam malaria ni.

Di bawaknya makcik ni pegi kampung seberang. Dalam demam-demam tu, ikutkan saja. Sampai je satu tempat ni, makcik ni kata..ada sebatang pokok pinang dara (dara ke??). Apa lagi, dihambatnya makcik panjat pokok pinang tu sampai ke atas. Sampai tiga kali ulang, sudah habis sesi tu dibawaknya balik rumah. Esoknya, sihat.

Macam tu lah tiap kali kalau dia demam, disuruhnya panjat pokok pinang yang kononnya dara lagi tu. Sihat..

Lepas ni..korang cuba kalau anak korang demam suruh dia panjat pokok pinang. Selamat mencuba yerr..

1 comments:

Mak lagenda said...

Hahaha..kena panjat pokok pinang? Err, skrg ni, jgn kata nak cari org yg betul2 dara..pokok pinang dara pun susah nak dpt dik!

Kah kah kah..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 
Designed By Blogs Gone Wild!